دیجیتال مارکتینگ چیست؛ بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال

IGTV راه حل این مشکل است زیرا به شما امکان می دهد فیلم ها را تا ۶۰ دقیقه برای پروفایل های بزرگتر و تأیید شده ارسال کنید. بعد از اینکه به زمان تعیین شده هدفتان رسیدید حال باید بررسی کنید تا چه اندازی توانسته اید به اهدافی که در نظر گرفته اید برسید.هر چه قدر به اهدافتان نزدیک تر باشید بدین معناست که در زمینه دیجیتال مارکتینگ آن شرکت موفق تر عمل کرده اید و هر چه از اهداف فاصله داشتید باید در نظر بگیرید چه عواملی باعث این مشکل شده اند و به فکر حذف آن موانع باشید تا روند رشد بازاریابی دیجیتال شما با سرعت و روان تر حرکت نماید.

با این حال، برخی از انواع فیلم وجود دارد که بهتر از سایرین روی این پلتفرم جواب می دهند. هفت موضوع که توسط متخصصان آموزش داده میشود که مواردی مانند کانالها، تبدیل و مخاطبان را پوشش میدهند تا شما را برای امتحانی آماده کند که گواهینامهای بدون تاریخ انقضا دارد. تبلیغ شما زمانی نشان داده می شود که دقیقا همان عبارت در جستجو وجود داشته باشد، اما کلمات دیگری نیز در ابتدا و انتهای آن عبارت می تواند وجود داشته باشند.

به این ترتیب بینندگان می توانند همان لحظه در لایو شما کامنت بگذارند و اظهار نظر کنند و سؤالاتی را مطرح کنند که می توانید در همان زمان به آنها پاسخ دهید، همانطور که در مثال زیر نشان داده شده است. تعریف بازاریابی دیجیتال و مثال بازاریابی دیجیتال در قسمت بالا به آن اشاره شد شما اهمیت این موضوع در کسب و کار را متوجه شدید و می دانید که بازاریابی دیجیتال یکی از اجزای دیجیتال مارکتینگ است که سبب پیشبرد اهداف سودآور کسب و کار شما می شود اما ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که تاریخچه بازاریابی دیجیتال در ایران به چه زمانی بر می گردد که چگونه این موضوع سبب تغییر جهت بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتال شد.

در این مثال پیج کمدا را مشاهده می کنید که در کانال IGTV روال خرید و فروش در کمدا را به اشتراک گذاشته است. در لیست فوق قیمت لحظهای و اطلاعات ۵۰ ارز دیجیتال برتر بازار را مشاهده میکنید. مهم: تقریبا همه صرافیها و پلتفرمهای معاملاتی خارجی اجازه فعالیت ایرانیان را نمیدهند و فقط در برخی آنها با تغییر آیپی میتوان خرید و فروش کرد که در لیست پایین مطلب مشاهده میکنید. اگر شرکت شما بر روی فروش تمرکز دارد و مخاطب آن مردم عادی است (B2C)، احتمالاً هدف شما از فعالیتهای بازاریابی دیجیتال جذب و هدایت افراد به وبسایت و مشتری شدن آنها بدون نیاز به مکالمه با بخش فروش است.

ویدئو مارکتینگ یکی از روش های نوین بازاریابی است که محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد. کار کردن با آن بسیار ساده است. مخاطبان با دیدن محیط کاری شما احساس اعتماد بیشتری خواهند داشت. بازاریابی محتوایی یعنی تولید محتوای ارزشمند و کاربردی و انتشار و توزیع آن با هدف اطلاعرسانی، برقراری و حفظ ارتباط، ارزش آفرینی و افزایش اعتماد در راستای تحقق اهداف فروش و بازاریابی.

باید کاربران با یک نگاه و در زمان کم، محتوا را ببیند. بررسی سئوی فنی و محتوا را انجام دهید و ابزارهایی را کشف کنید که میتوانند در این فرایند کمک کننده باشند. هشتگ به شما امکان می دهد مخاطبان هدفمند و مرتبط تری داشته باشید وهمچنین میزان دسترسی به محتوای مطالب خود را افزایش دهید. یک نکته تخصصی که می توانید دنبال کنید، به اشتراک گذاشتن پیش نمایش ۱ دقیقه ای از فیلم های IGTV در فید اینستاگرام خود برای تبلیغ آنهاست. استفاده از هشتگ در کنار محتوای اینستاگرام شما می تواند باعث افزایش چشمگیر تاثیر تلاش های شما در بازاریابی شود.

طبق یک مطالعه جدید، استفاده از حداکثر ۹ هشتگ در هر پست، میزان درگیری در هر پست را افزایش می دهد. با این حال، بیش از ۱۰ هشتگ استفاده نکنید زیرا این امر اثر عکس دارد. با این کار بینندگان از فید شما به کانال IGTV شما می روند و در آنجا می توانند ویدیوی کامل را تماشا کنند. اولین و مهمترین مزیت این است که به کار شما نظم میدهد و روند کار (workflow) شما را مشخص میکند. بخش “هنر و علم” سئو مهمترین چیز است.

در ابتدا نوع کسب و کار شما را بررسی میکنند و بهترین استراتژیها و روشهایی که برای بیزنس شما مناسب است را انتخاب میکنند و پیشنهاد میدهند. دوره دیجیتال مارکتینگ برای چه کسانی مناسب است؟ بنابراین، می توانید به عنوان بخشی از پروفایل اینستاگرام خود به هایلایت فکر کنید و از آنها برای نمایش مطالب و یا دسته بندی استفاده کنید . بسیاری از برندها برای اعلام راه اندازی و فروش محصول جدید خود ازهایلایت اینستاگرام استفاده می کنند. تعداد بیشماری از مخاطبان در این شبکه مجازی به دنبال یک فروشگاه اینترنتی هستند که محصولات مورد نیاز خود را در آن پیدا کنند.

این روش یکی دیگر از راه های هوشمندانه استفاده از هایلایت است زیرا فرصتی برای آموزش مشتریان آینده شما در مورد نحوه استفاده از محصولاتتان است. استفاده از بازاریابی ویروسی و تولید رسانه های اجتماعی به گونه ای که باعث شود افراد مختلف جامعه بیشتر در مورد آن صحبت کنند و رسانه های اجتماعی شما را به اشتراک بگذارند در حال گسترش است و جز روش های بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. فراموش نکنید که برخلاف تبلیغات سنتی (Traditional Advertising)، تبلیغات دیجیتال کاری بلند مدت است و نیاز به شناخت کافی از فضا و مخاطب دارد. این قابلیت اینستاگرام بسیار جذاب است زیرا افراد به مدت طولانی به تماشای یک فیلم یکی پس از دیگری می نشینند.