دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ (۰ تا ۱۰۰) مجتمع فنی تهران

بازاریابی دیجیتال، امروزه نقش بسیار مهمی را برای کسبوکارها ایفا می کند و شرکتهای بزرگ یا کوچک بسته به نوع فعالیت خود، یک شخص یا یک تیم را برای این کار به کار میگیرند تا وظایف مختلفی را انجام دهند. با این وجود در ادامه به برخی از استراتژیهای بازاریابی دیجیتال اشاره میکنیم تا بدانیم دیجیتال مارکتر کیست و با وظایف آن بیشتر آشنا شویم. کتاب الکترونیکی (ایبوکها) و دستورالعملها: ایبوکها، دستورالعملها و محتواهای طولانی مشابه به ایجاد آگاهی بیشتر در بازدیدکنندههای وبسایتها کمک میکنند. به عنوان مثال، شاید متوجه شده باشید که بیشتر مخاطبان اینستاگرام شما جوانتر هستند و ویدیوهای سریع را ترجیح میدهند – اما مخاطبان لینکدین شما افراد حرفهای و مسنتری هستند که به دنبال محتوای حرفه ای هستند.

با وجود دسترسی بسیاری از افراد به اینترنت، اما تعداد کاربران آن روز به روز بیشتر هم میشود. به این ترتیب، KPI اصلی یک مدیر رسانههای اجتماعی را میتوان در تعداد دنبالکنندگان (فالوورها)، میزان اشتراکگذاریها و «تاثیرپذیری» (Impression) خلاصه کرد. KPI اصلی کارشناس بازاریابی محتوا را میتوان مواردی همچون مدت زمان صرف شده برای هر صفحه، ترافیک کلی وبلاگ و همچنین تعداد «مشترک» (Subscribers) کانالهای ویدیویی دانست. بازاریاب دیجیتالی معمولأ بر یک شاخص عملکرد کلیدی متفاوت (KPI) برای هر کانال تمرکز دارد، بنابراین میتواند عملکرد شرکت را در هریک از آنها به درستی اندازهگیری کند. «بازاریابی همکاری در فروش» (Affiliate Marketing) یا بازاریابی واسطهای و مشارکتی نوعی از بازاریابی بر اساس عملکرد به شمار میآید.

علاوه بر این، این روش بازاریابی اغلب مقرون به صرفهتر از تبلیغات سنتی است و به شما امکان میدهد عملکرد خود را به صورت روزانه اندازهگیری کنید و در صورت نیاز آن را تغییر دهید. بازاریابی ایمیلی را میتوان قدیمیترین روش دیجیتال مارکتینگ به شمار آورد که همچنان پر قدرت به کار خود ادامه میدهد. مدیر هستید و فرصت استفاده از دوره دیجیتال مارکتینگ را ندارید؟ در جواب سوال های بالا باید بگوییم با توجه به آمار حدودا 33 میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت ایران کاربران اینترنت هستند و این آمار رو به افزایش است. بازاریابی دیجیتال نیاز به خلاقیت و آرامش ذهن و صبر و شکیبایی دارد، گاهی باید منتظر حرکت بعدی رقیب هم صنف خود باشید.

البته ترافیک به معنی است که چطور میتوان به شکلی مناسب توجه افراد را به کسبوکار جلب و آنها را با هدایت به سمت وبسایت، به مشترک و مشتری تبدیل کرد. البته اگر بخواهیم بدانیم که دیجیتال مارکتر کیست باید به این نکته توجه کنیم که یک دیجیتال مارکتر باهوش همواره از ابزارها و روشهای جدید برای دستیابی به مشتری استفاده میکند.

اما در حقیقت برای رسیدن به ترافیک مناسب باید هزینههایی هم پرداخت کرد. 2- مجري موظف است نسبت به تامين نيروي انساني و کارشناسان لازم جهت اجراي مفاد قرارداد اقدام کند. تمامی اختلافات ناشی از این قرارداد ابتدا باید از طریق مذاکره و سازش میان طرفین حل و فصل گردد و در صورت عدم توافق و رفع اختلافات، نظر شورای عالی انفورماتیک بعنوان داور مرضی الطرفین ملاک عمل بوده و لازم الاتباع برای طرفین خواهد بود. در سالهای اخیر دیگر مردم وقتشان رو کمتر با خواندن روزنامه یا دیدن تبلیغات در تلویزیون سپری میکنند؛ بخش زیادی از زمان مشتریان شما پای تلفن همراه یا کامپیوتر یا تبلت میگذرد و شما باید بتوانید در آنجا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید در این میان نقش اپلیکیشهای مبتنی بر صدا مثل کلاب هاوس پررنگ شده است.

وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل و برنامه های تلفن همراه ارائه میشود. از نمونههای این روش نیز میتوان به ارائه تخفیف در خریدهای اول اشاره کرد. البته اینها گامهای ابتدایی دیجیتال مارکتینگ به شمار میآیند. «بازاریابی محتوا» (Content Marketing) نیز در دیجیتال مارکتینگ استفاده گستردهای دارد. نه تنها نسل جدید، بلکه نسلهای قدیم و پدربزرگها و مادربزرگها نیز به کاربران جدی اینترنت تبدیل شدهاند. بنابراین اکنون باید به این موضوع پرداخت، تفاوت این دو مفهوم بازاریابی چیست؟

وقتی کاربر جدیدی در خبرنامه شما عضو میشود، یک ایمیل خوشامدگویی برای او ارسال کنید و خیلی مختصر برایش توضیح بدهید که از طرف وبسایت شما باید انتظار چه نوع مطالبی را داشته باشد. بسیاری از شرکتها به محض شروع کارشان در تمام شبکههای اجتماعی عضو میشوند در حالی که نمیتوانند همه را با هم مدیریت کنند. Pay Per Click یا پرداخت به ازای کلیک یکی از پرکاربردترین شیو ه های تبلیغات آنلاین است که باعث جذب ترافیک بیشتر و خلق مشتری برای سازمان می شود.

آنها ممکن است بلافاصله خرید نکنند ،اما با شما در ارتباط خواهند بود و به شما فرصتی میدهند تا با آنها بیشتر ارتباط برقرار کنید. حتی اگر شما محتوا و وبسایت عالی داشته باشید، باز هم ممکن است به دلیل مطلع نبودن از روند فعلی بازار، نتیجه مطلوبی نگیرید. هرقدر آشنایی بیشتری با زبان انگلیسی داشته باشید، یادگیری دیجیتال مارکتینگ برای شما سادهتر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویدیو مارکتینگ و تبلیغات ویدیویی، مزایای استفاده از این نوع بازاریابی و استراتژیهای آن پیشنهاد میکنیم مطالب «ویدیو مارکتینگ چیست» و «تبلیغات ویدیویی چیست» را مطالعه کنید.