بانکداری الکترونیک و اصلاح الگوی مصرف :: مقاله در راهکار مدیریت

مشتریان، امروز از ما ارائه خدمات سریع همراه با اخلاق حسنه میخواهند و بهترین تبلیغ، همان عملکرد خوب در پشت گیشة بانک است. عامل مهم دیگر در جلب رضایت مشتریان عملکرد کارکنان است. به طور کلی نام و معروفیت بانک محل خدمت برای کارکنان آن از اهمیت چندانی برخوردار نیست. از نظر مشتری رفتار باجهدار، رفتار بانک است و او رفتار باجهدار را به کل بانک تعمیم میدهد. هنگامی که مشتری به داخل شعبه میآید و با کارمندی مواجه میشود که برخورد خوبی با او ندارد به طور قطع بازاریابی، اثربخشی خود را از دست میدهد. یافتههای موسسه پژوهشی گارتنر نشان میدهد که طرفداران بانکداری اسلامی در کشورهای عربی با استفاده از IT دامنه فعالیتهای خود را به نحو چشمگیری گسترش دادهاند. با استراتژیهایی که در این بخش مطرح میشود این احساس تعلق و تعصب سازمانی را باید ایجاد نمود. به هر حال باید استراتژیهایی جهت متحول کردن این سیستم، علیرغم محدودیتها، ایجاد نمود چرا که صاحبنظران بازاریابی اعتقاد دارند کارکنانی که به طور دائم با مشتریان در ارتباط هستند از مهمترین افراد بانک هستند و باید اطمینان حاصل کرد که رفتار آنان با مشتریان مناسب، دوستانه و محترمانه است.

چرا که حتی اگر در بازاریابی بسیار فعال باشیم، سیستمهای قبلی پاسخگوی نیاز امروز مشتریان نیستند. باید برای تحقق فلسفه بازاریابی و مشتریگرایی به نیازهای کاری کارکنان و مخصوصاً باجهداران توجه نمود. هر گاه به مراجعهکننده به عنوان مشتری، که بقای ما به او وابسته است، نگاه کنیم آنگاه بازاریابی و روشهای تقسیم بازار و یافتن مشتریان هدف معنا و مفهوم پیدا میکنند. همیشه حق با مشتری نیست، ولی تفاوت بانکها در برخورد با مشتریان در شیوة تفهیم این موضوع به مشتری است که او هم مرتکب اشتباه میشود. با تعیین قابلیتهای مورد نیاز، برقراری ارتباط میان این قابلیتها و تعیین نقشها و مسئولیتهای سازمانی، امکان عملیاتیشدن برنامهها با توجه به ظرفیتهای موجود مشخص شده و در صورت وجود شکاف بین برنامهها و پتانسیل موجود در سازمان، اقدام به ظرفیتسازی خواهد شد تا از انحرافهای احتمالی جلوگیری شود. از آنجایی که خیلی از افراد نمیتوانند به صورت یکجا مبلغ زیاد خرید خانه را متقبل شوند، وام مسکن یکی از گزینههای پیشروی این افراد است. • در صورت امكان تهيه كالا ، موضوع به اطلاع خريدار مي رسد و ضروری است که خريدار، 10% از ارزش تقریبی كالاي مورد سفارش خود را به عنوان تضمین خرید کالا به حساب كارگزار واريز نمايد.

بورس کالا چیست؟ بورس کالا، يك بازار كاملا منسجمی بشمار ميرود که تعداد زیادی از عرضهکنندگان، کالا و محصولات خود را در آن عرضه میکنند و کالای عرضه شده پس از کارشناسی و قیمتگذاری به واسطه کارشناسان بورس کالا، به خریداران محصول مورد نظر عرضه میشود. البته به احتمال قوی از تاریخ 1 آبان 89 معامله گران بورس کالا فقط به اشخاص حقوقی محدود شود و دیگر اشخاص حقیقی قادر به انجام این معاملات نباشند. چنانچه درصد بازدهی استفاده از وام بیش از درصد هزینه بهره باشد این افزایش سوددهی اثر مستقیم بر بازدهی حقوق صاحبان سهام خواهد داشت. باجهداران به عنوان عضوی از اعضای خط مقدم بانک با مشتری تماس مستقیم دارند میتوانند مشتری را جذب یا دفع نمایند. در اکثر بانکهای کشور کارمندان با مشتری صحبت نمیکنند و یا گفتگوها بسیار ناچیز است. سیستم بانکی باید خدمات مورد نیاز جامعه کنونی کشور را متناسب با ساختار بازار عرضه نماید و موجبات تسریع رشد و تامین رفاه اقتصادی کشور را فراهم سازد. چه بسیار مواردی که یک بانک نامناسب یک باجهدار مشتری خود را از دست داده و یا با برخورد صمیمی یک باجهدار سرمایة فراوانی را به بانک سرازیر ساخته است.

همانطور که در این جدول میبینید، جمع کارمزد خرید ۰.۰۰۰۷۲۵ و جمع کارمزد فروش ۰.۰۰۰۷۲۵ است. این بدین معنی است که اگر شما درخواست وام ۸۰ میلیونی را داده باشبد باید مبلغ ۴۰ میلیون آن را حداقل به مدت یکسال سپرده گذاری کنید. لذا در فضای رقابتی بین بانکی، بانکهایی موفق ترند که بتوانند وفاداری بیشتر مشتریان را بدست آورند. لذا با سیستمی کردن مصوبات شورای فقهی تلاش ما این خواهد بود که دغدغه مراجع معظم تقلید مرتفع شود. سرپرست اداره عملیات پشتیبانی وخدمات فنی بانک ملت اعتقاد دارد: «ارتقای وضعیت موجود بانکداری در داخل و همچنین منطقی ساختن آن با رویه های موجود بانکداری جهانی به ویژه در شرایط پس از تحریم ایجاب می کند که رویه ها و فرآیند های بانکی موجود بازنگری اساسی قرار گیرد. 2-2- دارنده کارت بانک کشاورزي، که در يکي از دستگاه هاي خودپرداز و يا پايانه هاي فروش بانک هاي عضو شتاب با مغايرت مالي مواجه شده است و يا دارنده کارت بانک هاي ديگر، که در يکي از دستگاه هاي خودپرداز و يا پايانه هاي فروش بانک کشاورزي با مشکل مواجه شده است، رفع مشکل اين دو گروه از مشتريان که ملقب به مشتريان تاب مي باشند بر عهده دايره شتاب بوده که در کوتاه ترين زمان ممکن مشکل مورد بررسي قرار گرفته و رفع مي گردد.