انواع دیجیتال مارکتینگ؛ ۱۰ نوع از انواع دیجیتال

در طول ۳ ماه موفق به دریافت ۶.۱۸۸ دلار فقط با انتشار نوشته ای در Reddit شد. در ابتدای کار برای اینکه بدانیم دیجیتال مارکتر کیست باید مسیر یادگیری بازاریابی دیجیتال را بررسی کنیم و ابتدا و انتهای این مسیر، وابسته به استراتژی بازاریابی دیجیتال است. مثلا در شبکههای اجتماعی و وبسایتها چه شاخصهایی وجود دارند و ما باید به عنوان یک دیجیتال مارکتر از چه عملیاتهای ریاضی برای پیش بردن کارهای خودمان استفاده کنیم؟ در روش بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو با استفاده از روشهای طراحی سایت و بهینهسازی سایت-سئو- سعی در بهبود جایگاه سایت موردنظر است تا با بالا بردن جایگاه سایت در نتایج جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول، سایت توسط کاربران بیشتری دیده شود و راحتتر به سایت دسترسی داشته باشند.

ایمیل های شخصی سازی شده کارآمدتر از ایمیل های غیر شخصی است و می توانند نتایج بهتری را نشان دهند. آنها یک کمپین فعال سازی دوباره اتوماتیک ایجاد نموده و باعث افزایش ۱۵۴ درصدی میزان فروش شدند. Eventful رویکردی جدید برای ایجاد این کمپین ها پیش گرفت و آن هم ارسال ایمیل با محتوایی بر اساس رفتار و انتخاب های قبلی مشتریان بود.

شما می توانید بر اساس علایق، محل زندگی، بازاریابی تلفن همراه، عبارات کلیدی، شیوه زندگی و سایر عوامل آنها را تقسیم بندی نمایید. اگر شما برای هدف قرار دادن مخاطبان خود تقسیم بندی نداشته باشید، نمی توانید در مورد موضوعات مربوط به آن ها مطلب بنویسید. در عین حال ، به شما راهنمایی می کند که چگونه مخاطبان خود را به درستی تقسیم بندی کرده اید و پیام ها را برای هر یک از آنها به چه میزان دقیق انتخاب کرده اید. پس اطمینان حاصل نمایید که از تقسیم بندی در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده می کنید.

آنها در تکنیک بازاریابی خود از تقسیم بندی بر اساس جنس، علایق مشتریان، برندهایی که ترجیح می دهند و عادات رسانه ای آن ها انجام دادند، علاوه بر آن برای اولین بار کمپینی با ایمیل برای ارائه محصولات به مردان و زنان مختلف اجرا نمودند. مهمتر از همه اینکه از شما خواسته می شود تا شخصیت خریدار خود را بشناسید و در نتیجه بتوانید اطلاعات مربوطه را به آنها ارائه دهید. با این حال، جالب است که درباره اینکه مردم «ما» کجا هستند صحبت کنیم، اینطور نیست؟ بخش جالب ماجرا این است که شما می توانید نوشته ها را با توجه به صنعت مورد علاقه خود دنبال نمایید.

موارد مختلفی وجود دارد که داستان های مختلفی در Reddit مشهور شده اند و رأی بالایی به دست آورده اند. در بسیاری از موارد یک مشاور سئو میتواند در خصوص بازاریابی محتوایی نیز به شما کمک کند. اگر بخواهید می توانید به جای متن، یک لینک قرار داده و از طریق آن لینک مخاطبان را به وب سایت خود هدایت نمایید.

موبایل مارکتینگ فرآیند جذب مشتریان از طریق برنامه های نرم افزاری و اپلیکیشن های تلفن همراه است. تبلیغات تلویزیونی ، ارسال پیامک ، طراحی بیلبورد دیجیتالی و بازاریابی صوتی از طریق رادیو ، بهترین کانالهای آفلاین دیجیتال مارکتینگ هستند که حتی قبل از پیدایش اینترنت نیز مورد استفاده قرار می گرفتند. تبلیغات نمایشی که همچنین از آنها به عنوان بنر یاد می شود ، بسیار شبیه تبلیغات چاپی هستند که در مجله ها مشاهده می کنید. کاربران در صورت تمایل میتوانند وثیقه خود را دوباره به سیستم بفروشند و پول آن را دریافت کنند. ۶۳% از کاربران اینستاگرام حداقل یک بار در روز وارد این شبکه میشوند و به طور متوسط ۲۸ دقیقه را در آن میگذرانند.

وقتی بازدید کنندگان می خواهند اشتراک پیدا کنند به صفحه ی جدیدی منتقل می شوند. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، آنها به این هدف دست نیافتند ولی توانستند بازدید کنندگان بیشتری نسبت به جستوهای معمولی بدست آورند، که شروع خوبی بود. به چنین عملی، مدلسازی تخصیص میگوییم. در چنین کسب و کارهایی بدست آوردن یک سرنخ از مخاطبان هدف همچون شماره تماس، ایمیل و … هر کسب و کار فرمت خاصی برای خبرنامه های خود فراهم می نماید. در این بخش مخاطب شما را دیده است و جذب شده، حالا باید شما را با دیگران مقایسه کند و ببیند کدام یک بهتر است، اگر در این مسیر شما بتوانید مخاطب را سرگرم کنید یا یک ارزش زیاد برایش فراهم کنید، او به شما علاقهمند میشود و باید برویم به مرحله بعد، مرحله بعد در چهارچوب دیجیتال مارکتینگ ترغیب مشتری به خرید است.

در بازاریابی، اصطکاک به معنی هر چیزی است که فرایند کاربر را کند می کند. دیجیتال مارکتینگ حرفهای است که باید حین یادگیری آن، آزمون و خطا کنید و خودتان پروژههای متعددی را انجام دهید تا زیر و بم کار دستتان بیاید. در حقیقت شما باید در برنامهریزی خود هدف و جایگاه و نیازهای خود را تعیین کنید. اگر در حال حاضر بازاریابی دیجیتال انجام میدهید، مطمئنا به بسیاری از مخاطبان هدف خود دست یافتید. هدف آنها دریافت ۴۰.۰۰۰ بازدید کننده منحصر به فرد در طول ۱ ماه بود. بر اساس گفته های او، توانسته ۱۰۰۰ دنبال کننده دریافت نماید.

نتیجه افزایش ۱۰۰ دنبال کننده صفحه کسب و کار از Google Plus، بالا رفتن ۱۵ درصدی در رتبه بندی است. او یک خبرنگار و بنیان گذار پروازهای ارزان Scott است و با استفاده از بلیط های ارزان قیمت هواپیما در کمتر از ۲ سال توانسته است جزو کسب و کارهای ۱ میلیون دلاری قرار گیرد. بهترین مثال در استفاده از دو مورد آخر، Grow and Convert است. Scott Keyes بهترین مثال استفاده از این روش است. برنامه ریزی ایده آل برای بازاریابی به این صورت است که هیچ اصطکاکی وجود نداشته باشد، اما از آنجایی که این امر کاملاً غیر ممکن است، بهترین راه کاهش اصطکاک به کمترین حالت خود است.